Page 27 - objectiu_afosants_3
P. 27
La geometria de Gaudí com a inspiració fotogràfica
Gaudí, va innovar, col•locant com a reforç en els
passadissos de les diferents plantes de l’edifici, vidre en
lloc de ferro o ciment, com era el costum. Aquest vidre
semiopac deforma i distorsiona la llum que penetra
a l’interior de l’edifici, creant formes visualment molt
atractives i amb un gran cromatisme (4). Abstraccions,
que diem els fotògrafs.
Al vestíbul de La Pedrera, hi ha tot un conjunt de motius
inspirats en la natura. El sostre sembla una autèntica cova
(6), per les seves formes. És tot un espectacle, poder
veure’l a primera hora del matí, com es reflexa la llum
natural que entra per la porta principal, orientada cap
l’est. Al capvespre, un cop la llum natural ha desaparegut,
una excel•lent il•luminació permet veure els reflexos de
tot el ventall de les formes de tots els elements metàl•lics,
com les portes i finestres.
3
4 5
Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015 27
Gaudí, va innovar, col•locant com a reforç en els
passadissos de les diferents plantes de l’edifici, vidre en
lloc de ferro o ciment, com era el costum. Aquest vidre
semiopac deforma i distorsiona la llum que penetra
a l’interior de l’edifici, creant formes visualment molt
atractives i amb un gran cromatisme (4). Abstraccions,
que diem els fotògrafs.
Al vestíbul de La Pedrera, hi ha tot un conjunt de motius
inspirats en la natura. El sostre sembla una autèntica cova
(6), per les seves formes. És tot un espectacle, poder
veure’l a primera hora del matí, com es reflexa la llum
natural que entra per la porta principal, orientada cap
l’est. Al capvespre, un cop la llum natural ha desaparegut,
una excel•lent il•luminació permet veure els reflexos de
tot el ventall de les formes de tots els elements metàl•lics,
com les portes i finestres.
3
4 5
Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015 27