Page 28 - objectiu_afosants_3
P. 28
ARTÍCLES
6
7
A la Casa del Guarda, obra que va encarregar-li n’Eusebi
Güell, com a zona residencial per a famílies benestants.
Gaudí, es va inspirar en el model britànic de cases
envoltades de jardí. És aquest, un dels exemples d’un
habitatge modest amb una gran riquesa compositiva i
un alt nivell de cromatisme. L’aspecte que com a fotògraf
em va impressionar més, va ser la gran quantitat de
figures rectes i corbes al sostre. En realitat, es tracta de
les prolongacions que Gaudí va donar a les bigues del
sostre que suporten el pis superior. Va captivar-me, com
la llum es reflectia de forma molt diversa i com creava
zones clares i fosques (7), segons l’hora del dia.
Unes de les figures i objectes més fotografiats són, sense
dubte, les escales en espiral. A la Catedral de la Sagrada
Família n’ hi ha unes quantes. Durant el primer recorregut,
aquell que fem sempre per veure els diferents escenaris,
i abans de decidir-me pels llocs a fotografiar, ja em vaig
assabentar que l’escala (8) estava en primer lloc i que
no faltaria. I millor era fotografiar-la en blanc i negre i 8
amb flaix, ja que la foscor era ja important. És aquí, amb
aquesta escala, on vaig veure amb més claredat la relació de camp i plasmant, en una mateixa presa, diferents
de Gaudí amb la natura. intensitats de llum.
A l’interior de la Casa Batlló no és permès fer fotos amb
trípode. Per poder fer-ho, cal demanar un permís especial Al vestíbul de la primera planta, on es celebren tota
i crec que aniria acompanyat d’un pagament obligat mena d’actes, hi ha molts contrallums causats per la
perquè es tractaria d’un professional. Per aquest motiu, forta entrada de llum de l’exterior. A més a més, hi ha
totes les fotografies d’aquesta monumental obra de llum artificial, per la qual cosa, és fa difícil el control de
Gaudí van ser fetes a pols. l’exposició. En aquesta en concret, volia captar les formes
A les golfes de la casa, podem trobar una de les rodones i corbes del sostre (10), buscant un paral•lelisme
mostres més importants de l’innovador disseny de sales amb el sostre de la cripta de la Colònia Güell (11), on els
destinades a usos diversos, com a safareig o fins i tot com acabaments de les columnes serveixen de sostenidors
a magatzem. Es tracta de voltes paredades (9), de perfil gràcies a les seves ramificacions.
parabòlic, enguixades i pintades de color blanc. Algunes
d’elles, adquireixen una tonalitat ocre per l’efecte de la Però, tornem a La Pedrera por un moment. Buscant i
llum i de la direcció en què aquesta impacta en aquestes buscant formes a l’obra de Gaudí, em vaig trobar amb
estructures. Aquí el fotògraf, cal que sigui molt curós, dues que van impressionar-me. Una, encara avui em
perquè aquests punts de gran impacte lumínic, poden resulta difícil d’associar: fruits penjats secant-se? (12)
provocar ràpidament una sobreexposició. Aquestes No ho sé. El que sí sé, és que formen un conjunt molt
estructures arquitectòniques, ofereixen innombrables harmoniós. La figura (13), és clar que m’ha semblat
possibilitats per realitzar composicions amb plànols sempre, el pit d’una dona.
interposats, aconseguint un efecte en perspectiva, una Com sabem, l’obra d’Antoni Gaudí no es va limitar a
àmplia gamma de tonalitats, creant diferents profunditats la pedra,el ferro, també és constant i es poden veure
28 Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015
6
7
A la Casa del Guarda, obra que va encarregar-li n’Eusebi
Güell, com a zona residencial per a famílies benestants.
Gaudí, es va inspirar en el model britànic de cases
envoltades de jardí. És aquest, un dels exemples d’un
habitatge modest amb una gran riquesa compositiva i
un alt nivell de cromatisme. L’aspecte que com a fotògraf
em va impressionar més, va ser la gran quantitat de
figures rectes i corbes al sostre. En realitat, es tracta de
les prolongacions que Gaudí va donar a les bigues del
sostre que suporten el pis superior. Va captivar-me, com
la llum es reflectia de forma molt diversa i com creava
zones clares i fosques (7), segons l’hora del dia.
Unes de les figures i objectes més fotografiats són, sense
dubte, les escales en espiral. A la Catedral de la Sagrada
Família n’ hi ha unes quantes. Durant el primer recorregut,
aquell que fem sempre per veure els diferents escenaris,
i abans de decidir-me pels llocs a fotografiar, ja em vaig
assabentar que l’escala (8) estava en primer lloc i que
no faltaria. I millor era fotografiar-la en blanc i negre i 8
amb flaix, ja que la foscor era ja important. És aquí, amb
aquesta escala, on vaig veure amb més claredat la relació de camp i plasmant, en una mateixa presa, diferents
de Gaudí amb la natura. intensitats de llum.
A l’interior de la Casa Batlló no és permès fer fotos amb
trípode. Per poder fer-ho, cal demanar un permís especial Al vestíbul de la primera planta, on es celebren tota
i crec que aniria acompanyat d’un pagament obligat mena d’actes, hi ha molts contrallums causats per la
perquè es tractaria d’un professional. Per aquest motiu, forta entrada de llum de l’exterior. A més a més, hi ha
totes les fotografies d’aquesta monumental obra de llum artificial, per la qual cosa, és fa difícil el control de
Gaudí van ser fetes a pols. l’exposició. En aquesta en concret, volia captar les formes
A les golfes de la casa, podem trobar una de les rodones i corbes del sostre (10), buscant un paral•lelisme
mostres més importants de l’innovador disseny de sales amb el sostre de la cripta de la Colònia Güell (11), on els
destinades a usos diversos, com a safareig o fins i tot com acabaments de les columnes serveixen de sostenidors
a magatzem. Es tracta de voltes paredades (9), de perfil gràcies a les seves ramificacions.
parabòlic, enguixades i pintades de color blanc. Algunes
d’elles, adquireixen una tonalitat ocre per l’efecte de la Però, tornem a La Pedrera por un moment. Buscant i
llum i de la direcció en què aquesta impacta en aquestes buscant formes a l’obra de Gaudí, em vaig trobar amb
estructures. Aquí el fotògraf, cal que sigui molt curós, dues que van impressionar-me. Una, encara avui em
perquè aquests punts de gran impacte lumínic, poden resulta difícil d’associar: fruits penjats secant-se? (12)
provocar ràpidament una sobreexposició. Aquestes No ho sé. El que sí sé, és que formen un conjunt molt
estructures arquitectòniques, ofereixen innombrables harmoniós. La figura (13), és clar que m’ha semblat
possibilitats per realitzar composicions amb plànols sempre, el pit d’una dona.
interposats, aconseguint un efecte en perspectiva, una Com sabem, l’obra d’Antoni Gaudí no es va limitar a
àmplia gamma de tonalitats, creant diferents profunditats la pedra,el ferro, també és constant i es poden veure
28 Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015