Page 24 - objectiu_afosants_6
P. 24

ARTICLES

 La fotografia d’animals                                          estètic determinat.
                                                                  El fotògraf de natura, abans que la estètica, valora el transmetre
  Per Manel Peiro – AFIAP                                         informació. És un documentalista de la natura i abans que tot,
  Membre d’AFOSANTS, AEFONA, SCFN                                 l’ importa que el resultat sigui reflex d’allò que ha vist a la
                                                                  natura.
Dins de les diferents modalitats de fotografia que practico,      Els límits.
potser la fotografia d’animals és una de les mes complexes.       Tots em sentit parlar de que no s’ha d’editar una fotografia
No per la tècnica fotogràfica en sí mateixa, si no per tot allò   de natura de forma excessiva. I jo estic totalment d’acord i
que l’envolta.                                                    totalment en desacord amb aquesta afirmació.
D’entrada cal plantejar-se, per que faig fotografia d’animals?.   Els únics límits que hem d’imposar-nos en tot moment és no
La motivació.                                                     enganyar amb les nostres fotografies. Si tinc una foto d’un
Jo particularment sempre he trobat tres tipus de persones         llop amb una bonica expressió, puc editar-la per eliminar una
fotografiant animals.                                             mà que esguerra totalment la foto i trenca la màgia.
1.	 El caçador d’instantànies.                                    El que no puc mai es dir que és una foto d’un llop salvatge
2.	 El fotògraf artístic.                                         i pretendre entrar la foto en categories de vida salvatge. És
3.	 El fotògraf de natura.                                        clarament un llop en un entorn natural però no en llibertat.
Aquestes categories no són excloents i moltes vegades             La foto la faré servir en molts llocs però sempre hem de tenir
pots estar en més d’una. Però el que sí és veritat, és que la     clar el seu origen.
motivació dels tres grups, té una forta interrelació amb quina    No acceptaré mai qui diu que no es pot editar una foto d’
serà després la feina de postproducció.                           animals. Es pot editar i molt, però el que importa és no anar
El caçador d’instantànies és una persona que veu allò que         en contra de la nostra motivació. Si volem documentar la vida
li agrada, i vol recordar-ho i li fa una foto. Normalment, no té  dels animals, no podem editar traient o posant elements que
un gran treball de postproducció ja que la seva motivació és      canviïn el entorn real. Si volem fer fotos d’ animals en el seu
capturar el moment, el record.                                    entorn sols tenim que anar allà on estan.
El fotògraf artístic, busca una estètica, una imatge
determinada. Pot trobar-se la imatge però després farà un         D’acord que potser la foto sembli que estan lliures però si be
gran treball de postproducció per tal d’aconseguir un resultat    els meus estimats pingüins són en llibertat a la Antàrtida, el
                                                                  tigre de Sumatra es del Zoo de Barcelona.
                                                                  Els pingüins i la seva forma d’alimentar les cries és totalment
                                                                  vida salvatge, captada al seu entorn. La resta son fotografies
                                                                  fetes a entorns controlats com el Zoo.

24 Objectiu AFOSANTS Nº6| Maig 2016
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29