Page 51 - objectiu_afosants_3
P. 51
Islandia en erupció
Els dies van passar i el volcà continuava en erupció. Va
arribar el dia del nostre viatge a Islàndia, el 5 de setembre
i l’erupció continuava. Després d’arribar-hi sense
problemes i passar la primera nit, vam agafar el cotxe
de lloguer, un 4x4 per fer un petit recorregut per l’interior
de l’illa. Aprofitem la conversa amb el noi de l’agència
per preguntar-li si sabia, si havia l’opció d’apropar-se al
volcà o sobrevolar la zona per veure’l en erupció. Ens va
dir que sí, que s’estaven fent, feia dies, vols escènics i
precisament ell ja tenia una reserva per fer un vol en
helicòpter, per la zona, per al següent dilluns (avui, era
dissabte). Això va ser una gran notícia, ja que, una cosa
que semblava poc possible dies enrere, tot i que sabíem
que persistia l’erupció, se’ns va posar a l’abast de la mà.
La cosa important era, que no cessés l’erupció fins que
poguéssim arribar al nord de l’illa, concretament a la zona
del Llac Myvatn, lloc on s’iniciaven els vols escènics fins al
volcà Bardarbunga, situat en ple interior de l’illa.
Els dies passaven i sense preguntar a ningú, vam rebre
diversos senyals que l’erupció continuava. El primer senyal
va ser una nit que vam decidir quedar-nos a dormir al
costat de la llacuna Fjallsárlón en el nostre segon vehicle
de lloguer, una autocaravana per recórrer la coneguda
com Ring Road, que voreja tota l’illa. Si el lloc ja és de per
si mateix preciós - una llacuna amb petits blocs de gel
flotant i de fons diverses llengües de la glacera Vatnajokull,
un paisatge de postal, un lloc que transmet una pau difícil
Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015 51
Els dies van passar i el volcà continuava en erupció. Va
arribar el dia del nostre viatge a Islàndia, el 5 de setembre
i l’erupció continuava. Després d’arribar-hi sense
problemes i passar la primera nit, vam agafar el cotxe
de lloguer, un 4x4 per fer un petit recorregut per l’interior
de l’illa. Aprofitem la conversa amb el noi de l’agència
per preguntar-li si sabia, si havia l’opció d’apropar-se al
volcà o sobrevolar la zona per veure’l en erupció. Ens va
dir que sí, que s’estaven fent, feia dies, vols escènics i
precisament ell ja tenia una reserva per fer un vol en
helicòpter, per la zona, per al següent dilluns (avui, era
dissabte). Això va ser una gran notícia, ja que, una cosa
que semblava poc possible dies enrere, tot i que sabíem
que persistia l’erupció, se’ns va posar a l’abast de la mà.
La cosa important era, que no cessés l’erupció fins que
poguéssim arribar al nord de l’illa, concretament a la zona
del Llac Myvatn, lloc on s’iniciaven els vols escènics fins al
volcà Bardarbunga, situat en ple interior de l’illa.
Els dies passaven i sense preguntar a ningú, vam rebre
diversos senyals que l’erupció continuava. El primer senyal
va ser una nit que vam decidir quedar-nos a dormir al
costat de la llacuna Fjallsárlón en el nostre segon vehicle
de lloguer, una autocaravana per recórrer la coneguda
com Ring Road, que voreja tota l’illa. Si el lloc ja és de per
si mateix preciós - una llacuna amb petits blocs de gel
flotant i de fons diverses llengües de la glacera Vatnajokull,
un paisatge de postal, un lloc que transmet una pau difícil
Objectiu AFOSANTS Nº3 | Maig 2015 51